Celem szkolenia jest poznanie zasad i tajników pracy pracownika administracyjno-biurowego. Uczestniczka/Uczestnik pozna zasady przygotowywania korespondencji oraz jej obiegu, Podczas szkolenia uczy się jak planować i organizować pracę w biurze. Pozna zasady pracy w sekretariacie, zasady współpracy z szefem, planowania podróży służbowej czy przyjmowania delegacji krajowej czy zagranicznej. Podczas szkolenia Uczestniczka /Uczestnik pozna zasady prawidłowego wizerunku pracownika biurowego na który składa się: wygląd zewnętrzny, ubiór, sposób poruszania, sposób zachowania i sposób mówienia. Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu: umiejętności samodzielnego prowadzenia biura, przepływem informacji w zarządzaniu biurem, zasadami efektywnej komunikacji, kultury zawodu.
Plan nauczania
Zajęcia obejmuje zróżnicowany zakres tematyczny. Tak szeroki zakres pozwala na zdobycie wiedzy i kluczowych umiejętności niezbędnych do pełnienia roli managera. Przedstawione zostaną metody narzędzia oraz dostępne rozwiązania, optymalizujące pracę biura oraz pozwalające zaoszczędzić czas i obniżyć koszty. Zajęcia prowadzone są w formule pozwalającej uczestnikom na przećwiczenie i utrwalenie nowych umiejętności poprzez szereg wykonywanych ćwiczeń. Praca z dokumentacją niezbędną w pracy na stanowisku managera.
Program
sekretariat i jego miejsce w strukturze biura;
BHP w pracy pracownika biurowego;
system kancelaryjny;
redagowanie pism;
redagowanie pism urzędowych;
korespondencja handlowa;
korespondencja w sprawach personalnych;
obsługa klienta;
umowa o pracę a umowy cywilnoprawne;
przepisy ogólne Kodeksu Pracy;
rodzaje umów o pracę i dokumentacja pracownicza;
rozwiązanie umowy o pracę;
prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika;
czas pracy i systemy czasu pracy;
wynagrodzenie za pracę;
urlopy pracownicze;
uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem + egzamin końcowy;
Materiały pomocnicze
Materiały własne i sporządzone przez trenera, udostępnione uczestnikom kursu poprzez środki komunikacji elektronicznej.